Telefonen ringer...


Hur många har Agria som första kontakt i sin kontaktlista i mobilen? Jag kan tala om vilka som har det?! För många av er har ringt mig utan att veta om det...

Igår ringde någon till mig, utan att veta om det, från en auktion. Idag ringde någon från stallet, utan att veta om det, när hovslagaren var på besök.

Det är jättemånga som ringer till mig, och andra Agria ombud, utan att veta om det och det är för att Agria är inlagt i kontaktlistan och oftast först. Så när mobilen är i fickan och man kommer åt lite knappar så ringer den lilla telefonen upp oss.

Detta är jättekul! Om det vore så att ni ville prata med oss, men oftast vill ni inte prata med oss, just då, utan det är mobilen som spelar er ett spratt.

Igår kunde jag lyssna till en hel budgivning och idag hela samtalet under skoningen. Tänk vilka hemligheter jag kan få höra.

Ett tips! Jag själv har lagt in person AAA först i min kontaktlista med tfn nr 00000. Det betyder att ingen blir uppringd när min telefon vill spela mig ett spratt med första i min kontaktlista. Nummer två i min kontaktlista är ju Agria Djurförsäkringar.

Kommentarer

Tova sa…
Hihi Maarit, kul med att du kan ta del av diverse samtal i smyg :-). Blir lite avundsjuk när du beskrev dina rödgula trumpetsvampar. Ett rykte sade att det skulle finnas sådana uppe på Vallbo mosse, och kantarellsjuke Holger ilade dit som ett skott, men det var falskt alarm :-(.
Anita J sa…
Hej! Ett annat tips är att ha AAA som kontakt med sitt eget mobilnr = alltid upptaget om man råkar ringa. Mitt namn börjar ju på A också och jag brukar bli uppringd av misstag för att man är först i telefonboken.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"