Mot fjällen

I eftermiddag packar vi bil och transport och styr mot fjällen. Vädergudarna är inte med oss denna gång, det utlovas 6-8 grader och regn, både lördag och söndag. Men det finns inge dåligt väder bara dåliga kläder. Det har blivit ett litet manfall, men vi är 6-7 tappra kvar som skall ha en underbar helg i Vallbo med dess vackra fjälltrakter runt omkring. En alldeles lagom liten trupp.




Bjuder på ett gäng gamla goa bilder. Dom är från 1997-1998 och scannade, på den tiden ägde jag ingen digitalkamera.

Fuxen längst ner, som jag rider är min gamla goa fina Róði frá Strönd. Jag har en unghäst som handhäst. Bilden ovan är min vän Camilla. Bilden ovan den är på ett gäng tjejer från Stockholm som åkte upp en sommar och red i fjällen. Ovanför det är det jag och L som fikar och njuter av tillvaron.

Bilden högst upp är på en gammal god vän vid namn Oddmund Dyrhaug. Tack vare honom finns det många islandshästfrälsta både i Norge, Sverige och Tyskland. Det var av honom och sonen Ole jag köpte min första islandshäst Róði.

Var är min hjälm? Jag som aldrig rider utan hjälm, men det var väl för fotograferingen, fy mig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"