Bronsmedalj till Meyla

Det delas inte ut några bronsmedaljer i avel, men jag gör det själv till min fina Meyla. Efter Strömsholms bedömningen kan vi nu se att Meyla blev årets tredje högst bedömda fyraåriga sto. Alla tre stona i topp visades på Wången i år. Så dom som var på Wången visningen har garanterat fått se dom finaste fyraåriga stona i år.

Vid höstens avelsmöte kommer det att delas ut pris till dom högst bedömda hästarna i varje åldersgrupp. Har jag skrivit rätt i min kalender så blir mötet den 14-15 november i år och i år blir det lite annorlunda upplägg. Mer info kommer inom kort.

Vore kul med lite "norrlands" sällskap, brukar känna mig ganska ensam härifrån. Förra året hittade jag faktiskt lite "nordligt" sällskap på mötet, dom var från Härnösand.

Bilderna är på Meyla från visningen på Wången i juni i år.

Kommentarer

Irja sa…
Bara att gratulera till en fantastiskt fin uppfödning. Hon är sååå fin din Meyla och jag är säker på att ni har en långt högre bedömning att se fram emot!

Kanske borde man åka på avelsmötet. Vad ska dryftas där i år?
Anonym sa…
Det var inte dåligt! Stort grattis!
/Stina
Anonym sa…
Kul - stort grattis! Blir det någon Strömsholmsresa tro den 13 september? Jag ska dit - vore skoj att ses! Jag skulle behöva lösa en sak, att få en sadel flyttad från era krokar (nåja, Wahlberg-Hammarstrand) ner till Strömsholm. Anna ska till Krafturs tävling dagen innan om det kan funka i någon slags logistik? Vet du någon?

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"