Han kom med solen...


Tidigt i morse födde Hraffa ett svart hingstföl, med vita hår i pannan. Ómurs första hingstföl.

Han kom med den efterlängtade solen. Efter allt grå och kallväder som varit, så är det idag strålande blå himmel och en aning varmare. Så skönt! Det är värmen Hraffa gått och väntat på. Hon var nu inne på sitt 362 dygn i dräktigheten.

Jag var ute i hagen i natt vid 12-tiden, helt lugnt, inga vaxproppar och sedan var jag uppe vid 3-tiden i natt. Men då jag tittade ut genom fönstret så verkade allt lugnt så jag gick och lade mig igen. Leffe klev ut vid 8-tiden i morse och skulle fodra frukost och då låg den lilla där i hagen, torr och fin. Efterbörden hade släppt och allt verkade vara i fullkomlig harmoni i flocken.

Vi har ju lovat en granne att om vi får ett svart hingstföl så skall den döpas efter honom, Stig dvs Stigur. Men han ser inte ut som någon Stigur. Så vi får se om vi håller eller bryter vårat löfte.

Kommentarer

Anonym sa…
det var ju en jättefin färg på honom (fast det hinner väl kanske ändra sig). Min häst har ju fått en helsyster nu... bild finns på min blogg. Vad gissar du att den får för färgbetäckning? Mamman är fux och pappan är skimmel (foton finns i tidigare inlägg).
hälsningar Anita
Anonym sa…
Vilken fin, Grattis :) / Cecilia
Anonym sa…
Grattis!

Kram/Irja

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"