Julen varar väl till påsk...?!

Sitter ensam i köket, som vanligt på tisdagar, Leif är på jobb i Stockholm. Det är mörkt ute, mulet och det snöar lätt. Vardagen är åter över oss igen. Hela min kropp har fortfarande jullov. Jag tittar runt omkring mig, alla jul saker finns kvar. Så mysigt att plocka fram men blotta tanken på att allt ska plockas bort gör mig matt. Såg att grannen redan var klar.

Inte ens julstjärnorna i köksfönstret har gett upp, dom lever och frodas trots att dom borde lagt sig ner och dött redan den första veckan i advent - eftersom jag med facit i hand sällan får dessa blommor att leva längre än 1-2 veckor.

Mest kommer jag att sakna den andra sortens julstjärna, den som hänger i fönstret och sprider ett varmt sken. Mys faktorn är maximal! Jag har för lite lampor i mitt hus, konstaterar jag varje år efter tjugondedag jul.

Nåväl, det kommer säkert att vända snart. Bara jag får bort allt rött och in med en färgglad bukett tulpaner. Jag längtar så efter solen... Den bästa tiden på året kommer alldeles alldeles strax.

Annars, hur är det som sjunger...julen varar väl till påsk...?!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd