Gratis träning


Vilken galen dag, från morgon till kväll. Jag har antingen pulsat i djupsnö eller skottat snö. Kroppen är fullkomligt slut.

På vissa ställen är det över en meter snö.



Började med att skotta oss ut ut huset. Det hade fullkomligt drivit igen. Pulsade mig sedan ut till stallet. Hästarna fick frukost inne. Det tog sin lilla tid att skotta utanför dörrarna så man fick upp dom och sedan ut med hästar.

Hästar är olika. Stáli han galopperade runt med sina långa ben och tyckte dagen var underbar. Thruma har stått i vindskyddet hela dagen. Sandrós har stått vid grinden och längtat in.

Nästa problem var att skotta sig en väg så man kom ut med skottkärran till dyngstacken.

Så fort jag vände ryggen till så drev det igen på nytt. Både utanför husdörren och stalldörren. Bara att börja om. Tror jag gjort samma jobb 3-4 gånger.



Vet inte hur många gånger jag varit ute och skottat fram hästarnas vattenbaljor. Om och om igen.

När grannen var klar med sin traktor så bad jag en bön och fick låna den. Infarten till gården var därmed öppen. Pust!!!



Under snön döljer sig Stális vattenbalja. Gräva bort ett snölagret så finns där sedan ljummet vatten. Perfekt.

Vem behöver ett gymkort? Ska sova gott i natt och hoppas inte träningsvärken slår till alldeles för hårt...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"