Borde träna...



Borde verkligen åka till ett ridhus och träna. Ridit rakt fram och djupsnö alldeles för länge.

Men min kropp och min hjärna har mentalt stängt av. Njuter av väder, snö och vinter. Men gick mentalt in i en ”snö”vägg i tisdags och har inte återhämtat mig än. 

Orkar inte ens tänka tanken på att skotta fram transporten ur snömassorna. Den är lite härligt inbäddad. Hela gården är inbäddad. Jag och hästarna lever med gångar i snön. Infarten är skottad med traktor, i övrigt kaos.

Ridsplanen gick utmärkt att använda fram till i måndags kväll. Nu är den fylld med över en meter snö. Tanken på att börja snöröja den, gör mig matt.

Ett ridhus vore härligt..,

Bilden: vår ridplan 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"