Kläder efter väder



Det är så härligt att starta året med alla dessa lediga dagar. Att hinna rida hästarna i dagsljus och inte i mörker på kvällarna. Det är så härligt.

Dessutom har vi fått massor med snö. Det blir mycket pulsa om man ger sig ut i oplogad terräng. Några grusvägar är dessutom plogade. Där är det så otroligt fint att rida nu.

Hela jag mår bra av dagsljuset och friska luften. Dessutom kommer det sol från imorgon och några dagar framåt. Det gäller att ladda med D-vitaminer.

Kallare grader är på väg också, så nu gäller det att plocka fram dom varma skorna och vantarna.

Overallen är utan tvekan den bästa uppfinningen. Inte snyggt men så himla varmt. Känner mig som en jättebäbis, men det skiter jag i.

Öronlappar är ett måste för mig. Älskar mössa men inte i hjälmen. Men det går bra med balaklava. Det är superskönt när det blåser och snöar.

Hästarna och stallivet har verkligen lärt mig att klä på mig. Bättre varm än snygg :) 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"