Vila


Nu får alla hästarna 5 dagars vila, igår hämtade jag hö efter jobbet och idag åker jag till Stockholm över helgen.

Det blir ingen höstvila för hästarna i år, eftersom alla fick en längre vila i somras. Men kortare vila kan dom ändå behöva och det blir ju perfekt när jag själv ändå skall åka bort.

För Stáli kan det passa utmärkt, då jag inte vet hur mycket han sprang i skogen i onsdags när jag trillade av. Så även av den anledningen kan det vara bra. Har inte hittat några sår/skador på honom. Vilket är jätteskönt.

Själv var jag öm igår, både här och där, lite lättare idag. Tyckte inte att jag slog mig när jag landade men gammal kropp har ju svårare att landa mjukt. Har en knöl på höger rygghalva, uppe vid skulderbladet. Som en golfboll, men har inte ett dugg ont där.

Har även under sommaren slitit slut på båda armbågarna. Så det skall bli skönt med lite vila för min kropp.

Bild från film, så sorry för kvalitéen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd