Ridkurs


Månadens ridkurs på Valne. Under hösten har jag valt att rida en privatlektion istället för två pass. Saknar därmed det sociala runt omkring. Valde denna gång att stanna kvar och titta på några andra. Så mycket roligare då. Skönt för Stáli också att få vila lite innan man lastar för hemfärd igen.


Jobbade med tölten enbart denna gång. Fick till jättebra bärighet efter en övning med sidförande-ruggning-sidförande-ryggning (det går att finna en filmsnutt på mitt insta).

Sedan ville jag att Gummi skulle filma när jag red en T8, till en digital tävling. I filmen saknas just bärigheten. Manken blev plötsligt lägsta punkten. Konstigt, bara för att kameran kom fram...


Nu missar jag nästa månads kurs. Kommer kännas länge till december kursen. Som tur är har jag en privatlektion tillgodo. Den tar jag ut i november.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"