Dilles hösttävling



Så nöjd med Stáli efter dagens tävling på Dille gård.

Han var så lugn utanför banan. Så skönt. Vi fick till bra framridning och tidsschemat höll.

På banan gick det galant. Startade i V2. Testade det för första gången med Stáli. Nöjd med korta tempot. Krävde lite men inte mycket. Det är ändå slutet på säsongen. I traven fick vi till bra balans och lättridningen gick bra även om jag ökade lite. Skritten är vad den är. Galoppfattning och lite sitta-ner, inte helt i trepunktssitts. Sedan tog han tölt fint efter galoppen och det gick bra med ett lite högre mellantempo. Nöjd med alla moment och alla övergångar.. Kraven var lagom för oss så här på senhösten.

Nu har vi en god känsla inför vinterns träning och första tävlingssäsongen är jag nöjd med.

Vet inte vad jag fick för poäng och hämtade inte ut mina kommentarer. Vill leva på min egen känsla från tävlingsbanan idag.

Våra framsteg är dom viktiga och dom är ju bara våra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"