Tålamod



Sandrós förstår jag mig inte på alla dagar i veckan. När Sandrós skulle hem från Valne gård, var det Gummi och Sara som körde henne hit. Hon hade varit ett monster att lasta. Riktigt jobbig.

Jag tog tag i problemet på en gång. Daglig lastträning. Det gick toppen från dag ett och efter en vecka slutade jag.

Vi har därefter åkt både på vaccination och ultraljud. Hon har åkt med och utan sällskap. Varit hur snäll som helst att lasta.

Igår skulle jag med båda stona till Valne gård och sko. Thruma gick på hur snällt som helst men inte Sandrós. Hon inte bara vägrade utan kastade sig baklänges och gick tom omkull.

Jag kände att jag inte hade tålamod och tid, just då, så jag slängde ut henne i hagen och for. Inte hela världen om inte hon blev skodd ännu.

Men vad hände? Vad var skillnaden?

Hon kan vara lika i hagen, snäll att fånga. Nästa dag går hon ifrån en. Kommer man tillbaka två minuter senare, så går det bra igen...

Jag har lite att klura på med denna dam. Nu när hon får på sig skorna igen och ska börja jobba. Måste bara komma på vad problemet är?!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"