Mitt livs minsta tävling


 I helgen blir det tävling på Wången. Den minsta tävlingen jag varit med om någonsin. Men kanske blir det skönt, med lugnt tempo och tidig kväll.

Har ångrat mig så många gånger efter att jag anmälde mig. Skulle så mycket behöva en helg på hemmaplan. Men tävling blir det. 

Debut för mig och Stáli. Tror jag ridit Stáli en gång tidigare på ovalbanan, aldrig ett program. Aldrig med andra hästar på banan samtidigt. Det blir spännande bara det.

Ómur var en så lättsam hingst jämfört med detta yrväder. Men han lugnar nog ner sig med åren. Men just nu är han lite hormonstinn efter sommarens betäckningar. Men det är väl det vi ska träna bort nu. Allt blir övning, hästar, Wångens enorma publikmängd, musik, liten collectingring med annan häst osv

Men men träning träning...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"