Upplyftande



10 dygnsprognosen ser inte så upplyftande ut dvs inte över 10 grader innan 20 maj. Jisses!

Veckorna börjar se lite trista ut, inget inplanerat på hela veckan och inget inplanerat i helgen heller. Ingen kan klaga på att jag sköter mig i Coronatider. Tristare människa och tristare liv får man leta efter. Men det är ju så det skall vara just nu.

Men har satt upp lite mål på hemmaplan:
- Mocka klart Þrumas hage
- Få upp åtminstone en av stonas och en av hingstarnas sommarhagar
- Hovslagarn
- Avmaskning

Vanliga sysslor får nu bli mål bara för att ha något att se fram emot i veckorna. Jag behöver planer, projekt och mål, för att få lite utmaningar i livet.

Nästa vecka sätter avelsbedömningarna igång. Det ser jag fram emot. Romme är först ut. Eftersom publik inte får närvara, så har det utlovats bilder och video. Det ska bli riktigt kul att följa.

Ps. Jag har fortfarande värmen på i vattenbaljorna. Vattnet fryser annars på nätterna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"