Härligt med ridhus



Så juvligt med ridhus. Det.var ett riktigt skitväder i morse. 10 cm med blötsnö. Så skönt och härligt att få rida i ridhus då. Även om det tar 45 min dit och 45 min hem, så är det värt det.

Thruma travade sitt bästa någonsin idag, i vänster varv. Vägrade dock i höger varv. Vi stretschar, töjer och tränar för att få bort dessa oliksidiga spänningar och stelheterna. Sitter hårt men blir bättre och bättre.

Medan jag satt och njöt i ridhuset blev min nya häst veterinärbesiktad utan anmärkning. Så imorgon åker hon upp och blir Jämtlänning.

Hade sådan tur att Gummi hade vägarna förbi Marma gård och tar med sig henne upp imorgon. Så tacksam för det.

Så på måndag, efter jobbet, ska jag åka till Valne gård och hälsa på henne.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"