Arbetslördag



Brunt var det här. Men i morse värmde solen så idag tror jag det kommer igång. Längtar efter vårens grönska, så enormt mycket. Längtar även efter tvåsiffrigt på termometern

Ser ni den bruna alptoppen mellan stona, framför det gröna vindskyddet. Det är Stina som vintermockat stonas hage. Vilket jobb! Jag har mockat Stális hage, den är betydligt mindre. Blev klar igår. Sedan har jag Thrumas kvar. Har bara börjat med den. Vilket skitjobb. Men skönt när det är klart och man bara kan hålla efter några gånger i veckan, hela sommaren.

Bonden tog dyngstacken i vecka. Han körde den ner till sin platta och där får den ligga till sig ett tag till. Men vilken lycka det är att åter ha en tom platta. Hästtjejer blir lyckliga av lite annat än diamanter och guld.

Idag ska vi till ”andra gården” (Den som syns i bilden) och samla ihop allt järnskrot som ligger utomhus. Nu när det inte har växt något är det lättare att se. Förra hösten när vi fick tillgång till gården, var allt övervuxet.

Sen är det dags att börja med sommarhagarna åt ungston och unghingstar. 

Rida ska jag också hinna och motionera mig själv. Ikväll lär man vara slut, som vanligt på helgerna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"