Maj - min värsta tid




Jag bara avskyr maj månad och har gjort det sedan jag flyttade till Jämtland. Det är 7 maj och jag går fortfarande omkring med mössa, vantar, täckjacka och LÅNGKALSONGER!!!

Det är iskallt, det blåser/stormar, det regnar, snöar, haglar om vartannat. Solen försöker mellan varven men den får inte till någon värme. Krokus och tussilago har blommat i flera veckor, sedan hände ingenting. Det bara dog och allt kom helt av sig.

Igår slog jag ner spaden i trädgårdslandet och tänkte vända på jorden. Tjong, sa det, värsta isen. Kratta löv provade jag med, men ack dom blåste tillbaka.

Hagarna är bara bruna, gula och fula. Ingen grönska.

Inget att se fram emot. Jag har ju lärt mig med åren här uppe att jag måste ta mig en semestervecka i slutet av maj, ha lite värme att se fram emot. Detta gör mig lugn. Men ni vet, i år går inte det. Så här sitter man, i sina långkallingar och väntar på bättre tider.

Jag försöker hålla humöret uppe, jag bastar, eldar, äter goda middagar, tränar mycket. Men det går ändå trögt...

Kom igen våren - Kämpa!!!

Kräver inte mycket, ge mig tvåsiffrigt. Tänk inte ens det har vi haft, 10 plusgrader, är väl inte så mycket att be om?!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"