Semester



Oj, vad tiden springer ifrån en när man har roligt. Jag har haft semester sen den 12 juli och har det ännu, dvs från mitt ”vanliga jobb”. Agria tar jag aldrig semester ifrån, men det är ju nästan inte ett jobb utan mer som en hobby :) 

Det har hänt massor men har inte satt mig vid datorn, knappt någon gång. Det kallar jag semester, när man annars sitter vid datorn 8 timmar om dagen.

Första semesterveckan var min mamma på besök. Hästarna motionerades som vanligt och vi prioriterade att rensa i och runt den nya gården vi köpt. Andra veckan for vi på en semestertripp i Sverige. Vi firade min 50-årsdag och träffade lite vänner som även dom fyllde 50 år. Det var varmt den veckan. Runt 30 grader, så det var riktigt lämpligt med en vilovecka för hästarna. Stallhjälpen hade det hon gjorde. En sånn vecka dricker hästarna oändligt mycket vatten, flugorna är riktigt jävliga och det är inte alls kul.

Förra veckan var vi hemma, temperaturen var åter till det normala och hästarna är åter igång, alla tre, Júlia, Stáli och Ómur.

Den här sista veckan laddar vi batterierna inför hösten.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"