Årets höjdpunkt

Ómur och jag på en tidigare 3-dagarskurs


Nu är sommarsemestern slut och det kan kännas lite deppigt. Men, inte när man har årets höjdpunkt att se fram emot, TREDAGARSKURSEN.

Har två hästar igång som jag kan välja på, men tror att det fortfarande är för tidigt för Ómur, så Stáli får det bli. Det blir min och Stális första kurs tillsammans. Kan inte säga att vi riktigt hunnit bli ETT ännu. Vi befinner oss fortfarande i lära-känna-stadiet.

Älskar det fullspäckade programmet, inte en sekund långtråkigt.


Stáli och jag på en sommartur på hemmaplan


Fredag
10:15 Ridning för Gummi
11:45 Lunch
12:40 Clinic
13:30 Ridning för Gummi
15:00 Massage
17:30 Middag
18:30-20:30 Bad i bubbelbaljan
21:00 Teori

Lördag ser i stort sätt likadan ut fast jag rider för Atli och på söndag rider jag för Helen. På söndag blir det dock ingen massage, fast det är kanske då man mest behöver det. Ingen bad i baljan på söndag heller.

Ser så himla mycket fram emot detta och känner att det är nu jag och Stáli skall komma igång med träningen. I sommar har vi bara lärt känna varandra och våra omgivningar hemma. Jag har inte alls traglat på ridplanen med honom. Men nu så, det blir nog korvstoppning för oss båda.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"