Höstvila eller inte

Ómur

Nu kommer vi in i den tristaste tiden på året. Mörka höstkvällar. Mörkt ända tills vi får snö. Snön gör faktiskt så att det lyser upp lite. Det värsta är att, om ett par veckor ställer vi om klockan och det blir ännu mörkare.

Jag hinner inte motionera hästarna, efter jobbet, innan det har blivit mörkt. Jag fodrar det första jsg gör när jag kommer hem. När dom har ätit klart och jag hunnit göra i ordning den första så är det skymning ute.

Det är pannlampa och reflexer som gäller.

Det är nu min motivation tryter. Sen kommer den tillbaka med snön. 

I många år gav jag hästarna höstvila, från nu och 4-8 veckor framåt. Dom senaste åren har jag slarvat med det. Det är inte hästarna som behöver höstvila, utan det är jag.

I år behöver jag hålla igång Ómur. Júlia har vilat nästan hela sommaren. Så den enda jag kan ge vila egentligen är Júni. Skulle jag ge Júni vila kanske det skulle vara ett tillfälle att komma igång med Júlia??

Får ta mig en funderare...

Fotot är taget av Stina van der Maaten.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd