Rosettjakten kan börja


Nu har jag surat klart över att GK tävlingen på Wången är inställd och tagit nya tag. Vem minns en fegis? Jag har världens finaste häst, som kan allt med rätt ryttare. Så nu ska jag ut och njuta på honom en vacker vårdag i maj.

Idag for en anmälan iväg till Gneistis vårkval istället för Gneistis GK. Hade så gärna velat börja tävlingssäsongen med en GK, som jag tycker är fritt, lättsamt, positivt och trevligt. Nu får det istället bli en stram, negativ och väl reglerad sporttävling istället.

Bestämmer redan nu att jag inte skall hämta ut mina kommentarer. Skall känna efter själv och ge mig själv mina egna kommentarer innan någon annan får påverka min ridkänsla. Domarna i mitten är "bara" några prickar som inte känner min häst, honom känner jag bäst.

Tog och anmälde mig i alla tänkbara grenar, F2, T8, PP1 och P2. Så får vi se hur dom lägger programmet så avgör vi därefter vilka grenar vi deltar i.

Peppade även grannen att anmäla sig, det finns ju en ledig plats i transporten.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"