På två ställen...

Odin

Idag fick jag klona mig. Även om jag var på kurs så skulle jag hinna till Wången en stund och ”titta” på årets hingstpremiering.

Representera Agria Djurförsäkring var mitt uppdrag. 

Var på plats på förmiddagen och fick chansen att se shettisar, russ, irish cob, shire och nordsvensk.

Vackrast var Alfs gamla Odin. 14 år är han idag.

Nordsvensk brukshingst 3 år

Lite privata tankar och åsikter:
Lite galet system, tycker jag att dom har. Tex att ta in 6 st 3-åriga hingstar, vissa lite för lite hanterade, hormonstinna, 500-600 kg/st, i ett ridhus tillsammans. Kräva fokus och koncentration i flera minuter. Sedan ska dom springa, ofta bredvid ganska otränade människor, och vi förväntar oss att dom skall hålla sig i skinnet, galet. Visaren kan snubbla, ramla, tappa hingsten. Kalabalik uppstår med en lös hingst i ridhuset med dom 6 andra hingstarna. Usch, vill inte ens tänka. 

Varje år händer något, ändå fortsätter man med samma system???

Irish Cob-hingst

Shirehingst

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"