Höbrist i hela landet


Vinterns stora fråga, har vi tillräckligt med hö? Det har varit en tuff vinter för många. Vi har varit lugna, men en incident med snömängder gjorde att vi i mars blev tvungna att nalla av vårens/sommarens torrhö förråd. Irriterande då vi planerat så väl.

Sålde massor med rundbalar, i vintras, så fort jag insåg att jag kunde avvara. Rundbalarna hade ändå inte kunnat användas för långt in på sommaren/våren. Så bättre att sälja till bättre behövande. Jag ansåg mig inte behöva spara till hösten, det blir ju ny höskörd "strax". Hjälpte två hästägare i nöd. Kändes bra.


Själv står jag nu utan hö dvs torrhö i maj-juni. Så till panikfrågan, är det någon som har torrhö i småbalar? Skulle behöva ca 50 buntar. För att vara helt säker på att klara mig tills det finns tillräckligt med bete.

Även om du bara kan avvara mindre mängder, så är det bättre än ingenting. Så hör av dig även om du bara har den lilla mängden. Många bäckar små.


PS. Hö fixat, så lättad. Tack för hjälpen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"