Skitig april!



Nu är den härliga påsken över. I helgen åkte vi skidor och kanske var det säsongens sista för mig? L ska ut på en fyradagars fjälltur i slutet av denna vecka men jag själv jobbar. Kanske kanske blir det lite mer skidor om två veckor om vädret inbjuder till det?! Vi får se...

Känner mig väldigt snuvad på vintern i år. Snön kom sent, vi hade en fin jul, men snö fri nyår. En fin januari med snö, sedan kom en snöfattig februari och mars. Det kändes ett tag som vår men sedan fick vi ca två veckor innan påsk en ny omgång med snö och påsken blev räddad på flera håll. Men jag som älskar att rida på vintern, blev snuvad på den biten både pga snöbrist men även pga svanskotan. Men hörde på radion i morse att om sex månader är det oktober och vet ni vad, då kan man börja längta efter snön igen. Innan dess ska vi dock njuta av massor av annat först.

Men annars börjar en ganska skitig tid av april nu. Hagarna är rent förjävliga just nu, lera, lera och mera lera. På leran massor med hästskit. Nu gäller det bara att genomlida ca 2 veckor sedan är det över. Så fort det torkat upp kan man sedan börja mocka skit ur hagarna. Årets skitigaste syssla...

Jag ska även beställa hem material för träckprov. Dags att göra det nu så man hinner avmaska om det behövs innan hästarna får byta hage.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd