Stentuff helg


Helgen börjar gå mot sitt slut. Lite skönt, jag är slut, haha, måste till jobbet och vila upp mig :) 

Min nya sadel har kommit. Längtar efter att rida. Att sadeln kommit betyder inte att jag kan börja rida. Men när jag väl kan börja rida betyder det att jag har en sadel som minskar sadelns kontakt med svanskotan. Allt för att minska risken att få tillbaka inflamationen. Imorgon ska jag till kiropraktorn för tredje gången och den 29:e är det dags för en ny röntgen.


Träckprov är idag gjort på alla hästar. På tisdag eller onsdag lär jag få svar på vilka som ska avmaskas om alls någon.

Har även haft besök av hovis idag. Verkat tre ston och tre hingstar. Imponerad över hur snälla hingstarna är med tanke på hur lite dom hanteras.


Jag har konstaterat att jag är i usel form, med superdålig kondis. Över 7 månader utan ridning har påverkat helt klart. Dom små muskler man haft har sinat och vikten har ökat.

Har börjat gå på gympa på torsdagar och har där fått bevis på enorm stelhet. Men nu peppar jag igång mig själv mot bätter dagar.

Har förutom gympan inhandlat joggingskor och dom ska användas. Joggat både i fredags och idag. Jävla trist och jobbigt, men kämpar vidare. Km-tiden blev idag långsammare men jag pausade färre gånger idag. Men sprang lite långsammare.

Har även hängt upp boxningssäcken, som dammat i nått hörn i ca 10 år, på höloftet.  Varför inte köra en snabbis, på höloftet, dagligen?!

Skulle även vilja ha en enhjuling att öva balansen på. Någon som har en som skräpar?

Nya tag, ska vara redo när jag väl kan börja rida igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"