Rommes nationella


Rommes nationella närmar sig med stormsteg, 15-17 maj. Det är säsongens 2:a nationella tävling, den första går hos Vestur 1-3 maj.

Förra året i april var jag ner med Ómur och tävlade säsongens första tävling och årets roligaste tävling hos Romme. Det var då jag även provade på Gædingakeppni, A-flokk, för första gången och det gick så bra så vi placerade oss 4:a, bland alla tuffa Islänningar (som man nästan är rädd för:). Det var ett helt annat domarteam och det gjorde att det blir ännu mer roligt. Minns jag rätt så var Haffi den enda från Sverige och resten från Island.

Hade tränat mycket och regelbundet under hela vintern. Red för Gummi minst en gång i månaden och det gav helt klart resultat.

I år vore jag glad om jag över huvudtaget skulle kunna rida, skritta en häst. Drömma om tävling får jag göra i ett annat liv, tror jag. Vilket otroligt slöseri med hästar jag har just nu, bara går och dräller i hagen. Lortigare än lortigast, fetare än fetast och mer omusklade går nog inte att ha hästar, tragiskt.

Haha jag som köpte en ny tävlingskavaj förra sommaren/hösten, han med att använda den en gång. Vilket skämt. Nu har jag köpt en ny sadel utan att veta om jag kommer upp på hästryggen igen. Idiot!

Nu var det slut gnällt för denna gång, men får mina gnäll-svackor med jämna mellanrum, tyvärr.

Båda bilderna är tagna av Jane Hagström, Glavaris. Tack för dom!

Kommentarer

Nej men kom igen nu!! Visst kan det vara lite tufft att inte kunna rida men se så mycket annat du får uppleva..
BIT ihop, njut av våren och njut det här året av vilan.. Nästa år!! Då du!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"