Nackspärr + bilkörning = ingen bra combo


Det känns inte som det är ett bra läge för nackspärr just nu. Ska sitta och köra 50 mil med hästtransport imorgon. Surfade lite på nätet och hittade lite akupunkturpunkter som ska lindra nackspärr. Kommer sitta som en galning och trycka på dem under dagen för att lindra stelheten.

Imorgon är det dags att leverera Rakel till sin nya ägare. Ska bli både kul/trevligt och lite sorgligt. Det här är ju det jobbiga med avel, att man måste skiljas från uppfödningarna som man lärt känna så väl. Men vill inte kalla det för baksidan av avel eller sorgligt med avel, utan man får istället säga att det är ett nöje att försöka hitta den rätta köparen till sin uppfödning. Inte för att marknaden just nu tillåter så värst mycket valmöjlighet. Men oavsett om man har få eller många spekulanter så skulle jag aldrig sälja till någon som inte kändes rätt, bara för att bli av med hästen.

Jag vill mina hästar väl. Jag vill att det ska bli en bra combo oavsett om det är i skogen, ridhuset eller på tävlingsbanan.

Jag har haft väldigt många som provridit Rakel under hösten. Några har känt själva att dom inte passar ihop, några har jag sett att dom inte passar. Några har jag sett att dom passar utmärkt men dom själva har inte upplevt eller trott det. Men till slut så blir det ändå en "conection".

Det viktigaste för mig är att det klickar mellan köparen och hästen. Att ryttaren kommer tillbaka från provridningen med ett stort flin på läpparna. Rakel är expert på att förmedla glädje. Sedan är det ju alltid kul om det passar med person kemin mellan säljare och köpare. Alltid lättare i framtiden att hålla kontakten oavsett om det händer positiva eller negativa saker framöver.

Men det bästa är att hon kommer till någon som kommer att ha henne som prio ETT. Härligt!

Mot Arnäsvall, utanför Örnsköldsvik styr vi imorgon...

Trevlig helg!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"