God fortsättning

Hoppas natten gått bra för er och era hästar. Har läst och följt mångas förberedelser inför nyårsnatten. Det är allt från öronvadd, radio, garderober, bilåkning till isolering i fönsterrutor. Alla har sina knep för att underlätta för sina djur. Helt galet att det ska behöva vara så. Imorgon/senare idag får vi läsa om följderna...

Är så enormt glad och lycklig över att jag bor här i Kallsta. Inte en enda raket eller smällare. Jag ljuger inte när jag säger, inte en ända. Några fina rislycktor släpptes upp. Vackert och uppskattat. Men det var allt.

Så underbart. Har alltid en stor knul i magen hela nyårsafton. Man vet ju aldrig. Har en hel drös med hästar på lösdrift och dom kan jag inte stänga in. Fyller stallet med ridhästar. Men avelsstona,  unghingstarna och ungstona får gå ute. I år var det dessutom snorhalt för barfotahästar.  Så några springande stressiga hästar hade inte blivit ett bra resultat.

Vet ni jag tror på ett raketfritt samhälle. Jag trodde aldrig Sverige skulle lyckas förbjuda rökning på det sätt som dom gjort. För mycket pengar i rökning, trodde jag. Men detta tror jag på, mycket pengar i raketer också, men jag tror att det en dag kommer att förbjudas. Dom som strular idag med smällare, skjuter mot oskyldiga, mister fingrar och syn, det är dom som kommer att göra så det till slut blir förbjudet. Så för varje skit jag hör om blir jag "lite" glad.

Nu somnar jag gott efter en mycket trevlig och lyckad kväll och håller tummar för alla andra.

God fortsättning!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"