Trevlig tävlingsdag


Wow vilket väder det varit idag på Gneistis vintertölt. Kallt men sol från en blå himmel. Underbart!

Jag räknade med en 30 minuters uppvärmning, men det blev mycket längre, efter lunchen blev 10 minuters försening plötsligt mycket mycket mer. Meyla kändes jättefin i uppvärmningen men sedan brast det när vi skulle dra ut på tiden mer och mer.

När det var dags att rida in på banan i vår klass var Meyla så less. Styv, stel och kinkig första vändan, sedan blev det tack och lov bara bättre och bättre. I finalen gick hon som bäst, fast då hade jag glömt bort att vi måste visa kort till mellantempo tölt. Jag fräste på lite, men jag tror ändå att vi höll oss till mellantempo.

Jag har dock svårt att rida henne i ren takt på rakt spår, jag behöver ett böjt spår till det. Behöver även ett böjt spår för att få till formen.

Det är konstigt hur handlingsförlamad jag blir inför en domare, då vågar jag inte ställa, inte flytta, inte göra halvhalter osv allt detta som är så viktigt för att få Meyla att gå så där riktigt riktigt bra.

Men det var mycket roligare att få rida final än att åka upp en klass. Vilka roliga medfinalister jag hade sen då. Urkul var det :)

Tack Gneisti för en toppen trevlig dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"