Mätkurs mm

Idag styr jag stegen mot Skåne, Ängeholm och Kulla halvön. Skall hälsa på hos Lotta och Peter på Skeppargårdens Islandshästar. Blir kvar där till söndag.

På lördag ska jag gå en mätkurs för Thorvaldur Arnarson. Förhoppningsvis är jag "examinerad" mätman för avelsbedömning av Islandshästar efter genomförd kurs.

Skall bli kul nästa år att prova något nytt i samband med avelsbedömningar. Nu har jag suttit som sekreterare i flera år. Har även haft lite åsikter om mätningen, som jag ibland tycker går lite för fort och slarvigt. Men man ska inte klaga utan att göra något åt saken ;)

Måndag ska jag tillbringa i Stockholm, helt ledig från både jobb och hästar - det blir en lyxig dag!!!

Bilden är lånad från Skeppargårdens hemsida. En mycket vacker Skånegård.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd