Arbetsläger



Hästarna har sin höstvila och det medför att det är väldigt lugnt på hästfronten här hos oss just nu. Fodring och tillsyn är allt. Himla skönt för både mig och hästarna, då kvällarna är korta. Det är mörkt redan vid 18 och då jag inte är hemma förrän 17.30 så förstår ni att det inte finns många ljusa minuter att leka med.

Ridlängtan är ganska stor, ovanligt för att vara mig och denna årstid. Men det bådar ju gott tills den dag då jag tillåter mig själv att börja rida igen.

Vi har kusin besök i en vecka och det är skönt att ha hästfritt, då finns det mer tid att umgås.

I helgen har vi satt besöket i lite hästarbete, fyllt på lagret med hö. Jobb, jobb och ingen vila, skönt med lite hjälp om inte annat så blir det lite roligare.

Till veckan blir det mycket Agria jobb att se fram emot...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"