Ultraljuds dags

Idag skall vi ultraljuda Gígja, så nu håller vi tummarna stenhårt att hon är dräktig med Garri. Annars blir det en vända till hos Västeråsens Islandshästar med betäckning. Men jag tror inte att hon är dräktig, hon ser tyvärr brunstig ut. Men hoppas på ett under kan man väl göra ändå ända in i det sista. Lite dum är jag, men jag vill inte ta ut eländet i förväg. Det blir ju sent att betäcka i slutet på juli, med tanke på fölning nästa år. Men det är så det är...

Fotot på Garri har Ulrika Forsstedt tagit. Publiceras med tillstånd.

Senare den 23 juli 2010:
Åter hemma från ultraljudet, utan Gígja. Hon blev kvar en vända till hos Garri för ombetäckning. Nu håller vi tummarna stenhårt denna brunst. Ägg och ödem fanns det gott om så hon bör bli betäckt vilken dag som helst.

Kommentarer

Unknown sa…
Vad är riskerna med en sen fölning, jag står ju i samma läge. Skillnaden är att jag inte vet så himla mycket. Hinner inte fölet få ordenligt med hull inför vintern?

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"