Ombundsutbildning

Igår kväll var det ombudsutbildning hemma hos mig. Jag har fått två nya kollegor här i Jämtland, Helena och Fredrik har börjat hos Agria Djurförsäkringar.

Vi gick igenom ombudsbesiktning, jag hade chansen att lära dem allt jag kan (det gick fort) om hur man besiktigar en häst för att försäkra eller höja försäkringen.

Vi hade några olika raser. Nog för att en galla ser ut som en galla på alla hästar, likaså en fistel och ink. Men det är ändå nyttigt att titta på olika raser och jämföra muskulatur, hovar och inte minst så är det nyttigt för dem som inte är vana att titta på islandshästar att se deras gångarter och bedöma ifall rörelsemönstret är fritt från hälta.

Vi tittade både på ston, hingstar och föl. Hade fått fram en triangelmärkt häst, en halt häst, en fet häst, en tunn häst, en välmusklad och en omusklad. En fånghäst, ett underbett och lite annat smått och gott att titta på och utvärdera.

Jag hade en trevlig kväll, tror även dom hade en givande stund här hos oss.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd