Frida från Bärby

Idag skall vi åka till Sölvsved, Kall, och grilla och umgås med vänner. Samtidigt skall vi hälsa på Frida från Bärby, ett sto som vi ägt tidigare. Vi sålde henne 2004 till tvillingsystrarna Parmander och dom har henne fortfarande kvar. Så det är där vi skall hälsa på.

Frida är en fantastisk familjehäst, snäll att rida, pigg men helt utan olater, inkörd och älskar att bli ompysslad.

Frida är efter första klass föräldrarna Fenja frá Vatnshlid och Dropi frá Midsitju. Dropi har gett fantastiska famlje hästar och Frida är en av dem.

Frida har två avkommor, en hos familjen Parmander och en hos oss, som vi sålt till Umeå trakten.

Som vanligt när jag åker någonstans så finns det alltid jobb på vägen, skall besiktiga en häst i Järpen för försäkring. Ja, ja sånt är mitt liv och mitt arbete. Är det inte försäkring så är det id-kontroller.

Trevlig helg - nu har jag börjat min fyra veckor långa semester!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd