Norrländska mästerskapen 2010

Idag börjar dom nationella tävlingarna på Wången. Regnet det öser ner och det har utlovats regn hela helgen. Trist, tävlingarna har inte vädergudarna med sig längre, även förra året var det regn hela helgen. Det blir så trist för alla parter, för dom tävlande, för arrangörerna och för publiken. Men vi hoppas ändå på fina hästar och fina prestationer.

Det är 110 ekipage anmälda. Bland dem några Jarl frá Midkrika avkommor, flera Gustur frá Hóli avkommor. Ser även fram emot att se avkommorna efter Kiljan frá Blesastödum. Så nog blir det en spännande helg även fast det regnar.

Själv befinner jag mig under tak som domarsekreterare, så jag håller mig torr och kryper nog in i overallen så jag håller värmen hela helgen.

Bilderna är från förra året, överst Camilla Mood Havig på Leira från Lian och nederst Johan Häggberg på hingsten Axjon från Stormsund (som i år betäcker i norra Sverige).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd