Norrländska 2010

Norrländska är slut för i år. Det var ett blött och kallt arrangemang i år (igen). Ett plus i kanten är ju att Wångens anläggning inte påverkas av regn. Det blir inte lerigt som det gärna blir på andra anläggningar. Däremot är det kallt när det är kallt och det är blåsigt när det är blåsigt. I helgen har jag haft mer kläder på mig än vad jag har på mig på vintern när det är -30 grader och ändå har jag frysit så jag skakat.

Bilderna uppifrån är på Eveline Berg-Bring på hingsten Segull. I mitten Caspar Hegart på hingten Stormur och längst ner Camilla Hed på hingsten Thor. Idag, söndag, tittade solen fram några korta stunder, mellan skurarna, så det var värt att plocka fram kameran.


Har suttit domarsekreterare i dagarna två och tror att det är sista gången. Jag tror att denna innerplan är Jämtlands mest blåsigaste plats. Så in i hel..ete kallt har det varit.

Pratat finska har jag fått göra idag också, min domare var från Finland. Nyttigt blev det och jag fick en snabblektion i alla finska ridtermer så som bunden, rollning, skimmel, takt och dyl. Även om jag pratar flytande finska så är detta ord som jag aldrig använt eller tidigare hört. Kul!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd