Söta åringar

Det är snart dags att skilja hingst ungarna från sina mammor. Baltasar är en mycket skygg åring som inte velat ha någon kontakt med oss under sitt första år. Det brukar jag inte se som något problem utan dom fölungar som är så får bara vara. Ett perfekt tillfälle att ta tag i detta är nu när dom börjar fälla så mycket päls, det kliar så förbenat mycket så även den skyggaste hästen söker sig till människan för att få lite hjälp. Idag hade jag en härlig stund i hagen tillsammans med Baltasar. Min hand och hela jag var från början fruktansvärt läbbig men efter ett tag så njöt han väldigt gott av att bli kliad i pannan. Då gäller det att ge sig när det är som skönast. Men det var ju så skönt, så det var värt att be om mer mänsklig kontakt. Det var värt att stå emot det där läbbiga. Tillslut var det så skönt så Baltasar bad om att min hand skulle röra vid honom, mer och mer och mer, även om den tidigare varit så fruktansvärt läbbig. Det här är även början till en bra NH övning, utan att man nästan märker det, att komma och att gå undan.

Sockersöt är han också och igår fick vi ju njuta av hans flotta far Berserkur frá Stykkisholmi.

Kommentarer

Lisa sa…
Vilken sötnos! Spännande att få följa ett föl och se hur det utvecklas.
Vilken jättegullig liten en=)

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd