Ridpass i ridhuset

I onsdags var det åter dags för ett ridpass i ridhuset och lektion. Såg fram emot att få komma inomhus, var på riktigt gott humör.

Har ridit väldigt lite pga mörker, isigt underlag och sena arbets kvällar. Fick skäll för att jag ridit för lite...

Meyla var super pigg i början, men jag tyckte att hon varvade ner ganska fort och vi jobbade på i skritt. Var riktigt nöjd med skrittarbetet.

Gick över till töltarbete och fick väl inte till det så himla bra, men helt ok ändå, tyckte jag. Men fick åter skäll för att jag red för fort...

Sedan fick jag skäll för att jag avslutade ridpasset för tidigt...

Det var helt enkelt inte min dag...

Skam den som ger sig. Idag tvingade jag mig ut sent på kvällen, i mörker på isigt underlag, inte alls på humör, men jag skall minsann träna min häst. Jag vill inte få skäll...

Ser fram emot helgen, då jag är ledig och kan rida i dagsljus. Helgen efter jobbar jag hela förbannade helgen, så det är långt till nästa ridning i dagsljus.

Kommentarer

Inga-Lill sa…
Oj, låter som ett tufft ridpass :-)
men till nästa gång kan ju allt bara bli bättre...

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"