NH med Jan Persson

Nu blev det svårt att välja. Gneisti arrangerar kurs för Jan Persson den 17-18 april på Wången. Jan har lärt mig en hel del hästvett och han har garanterat mer att lära ut. Men helgen krockar med den tävling som Kraftur arrangerar i Timrå. Hade tänkt åka dit och TITTA.

Jan är hästtränare och tävlar inom Western på hög nivå. Han arbetar som tränare och instruktör, jobbar mycket med relationen mellan häst och människa. Övningar från marken till uppsuttet och lastträning. Mer om Jan kan ni läsa på hans och Åsas hemsida.

Själv har jag mest nytta av det Jan lärt mig vad gäller lastning och min egen placering i arbetet med hästen. Under 2000 hade jag möjligheten till en lektion i veckan för Jan och det var mycket givande.

Måste ta mig en riktig funderare över vad jag skall göra den helgen...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd