Ridskola

Det finns hopp om framtiden, jag har anmält mig till ridskola!!! Jag skall lära mig rida!

Gummi skall ha ridskola i Wångens (stora, varma ridhus), varannan onsdag kväll i höst, 8 ggr. 5 elever åt gången. Det blir alldeles utmärkt att komma inomhus, mörka höstkvällar med mina unghästar. Det blir Meyla och Ómur som skall få följa med på ridskola.

Vilken kick jag fick. Annars är jag ganska snabb att ställa av hästarna på höstvila i oktober-november. Men i år vill jag undvika det eftersom båda två har vilat hela sommaren. Men att rida utomhus här i Jämtland i oktober-november är ingen höjdare. Får man då komma inomhus en dag lite då och då så underlättar det helt klart.

Mitt mål: Att kunna rida in till en prisutdelning någon gång i framtiden, inte som han på bilden, springa dit:)

Kommentarer

Joanna sa…
Ses där, låter som vi har ungefär samma mål ;)

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"