Clinic på Wången

Idag åker jag upp till Wången en sväng. På tredagars kursen som pågår brukar det vara en clinic per dag, dvs en per instruktör. Idag är det Gummis tur och ämnet är "ridning på stång" (oops där kom det in ett skämt som endast några få kursare förstår). Ridning på stångbett är ett intressant ämne tycker jag, för en "kort" clinic, som dessa clinics är under tredagars kursen.

Kul att höra just Gummi i ämnet, då jag tycker att han rider väldigt bra med stångbett. Det är inte alla som klarar detta, mycket bra, men svåra bett.

Gummi fick ju FEIF feather price på VM. Fjäderlätt ridning, tror jag det står i nomineringen och på VM red Gummi Sproti med stångbett, lätt, snyggt och rent. En konst!

Kommentarer

Joanna sa…
Berätta om Clinicen! Önskar jag hade varit där.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"