Ómur och Meyla

I tisdags var vi till Gummi och Maria och hälsade på våra hästar. Gummi red både Meyla och Ómur medans vi var där.

Vilka hästar vi har på gång, jag är helt lyrisk och Gummi verkar super nöjd med att få hålla på med dem. Det är kul!

Ómur blir kvar till jul medans Meyla kommer hem vid månadsskiftet. Jag skall dit och rida henne för Gummi innan hon kommer hem.

Båda visar fina gångarter, Ómur har ett stort steg, jämn i alla gångarter. Meyla har mer bensprattel och har lite svårare för balansen och vet därmed inte riktigt var hon skall göra av sina långa ben.

Lyckligt lottade är vi alla som har en Blær "bäbis" i hagen och lyckligt lottade är vi som har en till på uppäxt, som dessutom är helsyster till fina Meyla.

Bilden ovan är tagen tisdagen den 18 november, Ómur frá Feti.

Kommentarer

Anonym sa…
Meeeeen så roligt att dina unghästar lever upp till förväntningarna. Ska bli riktigt, riktigt roligt att se dem :)

Jag har bara en Blaerbebis kvar jag... :O
Ulla sa…
Meyla är supersnygg har varit och beundrat henne hos Gummi! Hoppas och håller tummarna för att òmur visas till sommaren. Min Hrisla har ju en liten òmurbebis i magen, så spännande! Jag har oxå en fin Blaerbebis, mycket trevlig och fin!
Skulle vilja ha fler!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"