Ny tavla


Har länge velat göra en tavla på canvas tyg. Till slut hittade jag denna bild. För er som inte ser vad det föreställer, ett hästhöga bakom vit pannlugg. En vinterdag med dimma runt omkring. Bilden föreställer våran vackra Meyla från Jemthagen.

Bilden är tagen av mig förra vintern.

Skickade in bilden till Expertfoto och för några hundralappar fick jag denna canvas tavla åter. Mycket fint tycker jag. Gör man en egen med tyg på istället, så kan man byta motiv med årstiderna. Men för oss som gillar hästar blev detta nästan ännu bättre.

Nu skall vi bara finna en bra plats för tavlan. Just nu hänger den i hallen.

Skulle nu i efterhand velat ha en till, fast spegelvänd, då hade det blivit som att titta på en häst framifrån.

Kommentarer

Anonym sa…
Vilken vacker bild! Finns nog inget vackrare än ett hästöga :) Ska nog följa i ditt fortspår med denna idé!
Hoppas att allt är bra med er i snön, själv sitter jag här nere i leran(göteborg) :(
Hälsningar Karin Bergeå

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Mobila vindskydd

"Lotagen-träsket"