Hösthelg



Vilken perfekt helg vi haft. 

Igår spöregnade det från morgon till kväll. Det behövde jag. Äntligen fick jag ro att vara inomhus och jaga sommarens alla dammtussar. Dessutom beta av att-göra-listan inomhus. Oj så många dåliga samveten jag fick begrava igår.

Idag strålade solen från en härlig blå hösthimmel. En helt underbar dag. Kollade läget med jaktlaget och han rida två hästar i skogen under deras lunchpaus.

Nu börjar höstens vackra färger poppa upp både här och där. Luften är fräsch och klar.

Imorgon far jag till Mallis några dagar. Därför har jag idag kört Stáli till Valne rid- och rehab. Där ska han ridas, eller gå på vattenband, medans jag är borta. Han får ingen vila vilket Júlia och Ómur får, medans jag är borta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"