Fy skäms...



Fy skäms, jag har inte gjort hemläxan.

Idag var jag till Valne gård och red lektion för Gummi. Att jag legat på latsidan vet jag om, men att jag inte gjort hemläxan, hade jag förträngt.

Red för Gummi första dagen på tredagars. Sedan dess har jag inte ridit lektion. Jag hade helt klart missat att träna på det Gummi föreslog den gången. För nu fick vi ”dyka ännu djupare” för att poletten skulle trilla ner.

Nu ska jag vara duktig elev till nästa gång, lovar !

Hoppas på lite kyla och kanske lite snö redan i oktober. Det är så tungt att rida vardagkvällar. När man har en häst som älskar vatten, lera och spån. Jag orkar inte göra ren honom.

Funderat allvarligt på klippning och täcke. Men vet också att detta är en kort period. Får vi bara kyla och snö så är hästarna rena igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"