Hemma igen!!!



Mallis i all sin glans, men nu är jag hemma igen. Redan igårkväll hämtade jag hem Stáli från Valne gård. Där har han gått på vattenband medan jag roat mig i solen. Ómur och Júlia har fått vara hemma och fått vila.

Men idag sattes alla igång igen. En koll med jaktlaget sedan blev det två härliga turer i skogen. Stáli markarbetade jag på lång töm, på plan. Så kul och omväxlande.

På morgonen han jag och Stina iväg och hämtade, ett släp med, hö. Alltid skönt när det är påfyllt både med hö och spån. Frid i själen.

I helgen är det Gneisti Open, på Wången. Missar det helt och hållet, både som ryttare, funktionär och publik. Vi tränar vidare här hemma. Mot nya mål - fast saknar mål, just nu. Mina mål är träning och åter träning. Men det är inget bra mål, inte så värst motiverande. Måste skärpa mig!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"