Trist helg - vädermässigt...



Man ska inte klaga på vädret för man rår ändå inte på det, men snö i maj, gör mig galen. Så glad att vi har bokat en solsemester, räknar dagarna och längtar.

Igår när jag red Ómur snöade det stora lappvantar, dalade så där riktigt försiktigt och fint. Hade det varit i oktober/november hade jag satt på en julskiva när jag kommit in och trallat och mått gott. Nu gjorde jag allt annat än det.

Det har varit tävlingar på Wången i helgen, GK med SM-kval. Har lidit med dom tävlande och alla funktionärer, så kallt det måste ha varit. Burr! Åkte inte upp för att titta och heja, för bekväm för det.

Själv har jag haft en välbehövlig innesittarhelg, städat, bakat, skrotat och mått gott. Välbehövligt ibland, bara gått ut för att fodra hästar och en kortare ridtur per dag.

Nu vill vi ha tillbaka våren!





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"