Återbesök



Stressade L i måndags att byta däck på dragbilen och transporten, för att jag skulle ut och åka idag. Så onödigt då vi vaknar upp till ovanstående idag.

Men lasta gjorde vi och for. För Ómur var det återbesök och koll av gaffelband och för Freydis var det tandkoll.

Det är helt underbart att ha en hingst som är så snäll att transportera med ston. Ibland glömmer jag bort att han är hingst. Får verkligen passa mig.



Läkningen hade gått åt rätt håll, men det var inte helt bra. Veterinären hade trott på lite bättre läkning, på nio månader men... 

Lite ändringar i renabiliteringen och nytt återbesök om två månader. ”Killen i mitt liv” ska tillbaka som min ”pensionärshäst” men någon passhäst blir han inte mer.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"