Trött på stormvindar

Júni från Jemthagen

Åh vad jag är trött på dålig vinter och storm. Solen skiner men det blåser och det har det gjort i flera dagar. Två nätter har jag knappt sovit pga slammer i väggar och tak. Ruskigt.

Idag lastade jag Júni på transporten. Var lite osäker med en klass 1 varning, men det gick bra att köra transport. Vi for till Valne gård och kröp in i deras fina ridhus och red en privatlektion för Gummi.

Jisses vad bra lillkillen gick idag. Äntligen kände jag att jag kom till lite ridning och inte enbart frustration över alla fel och brister vi får till tillsammans. Energiboost nivå hög!

Vi har jobbat mycket sedan förra lektionen förra veckan, med hans bogar och få honom lite mer rörlig och mjuk. Det har givit resultat. Nu jobbar vi vidare och åker åter till Valne gård den 17 mars för ny kursdag.
Stáli från Jemthagen

Stáli fick en såpaskurning. Ojoj vilken snäll häst. Aldrig blivit duschad och där stod han så snäll. Han var mer fundersam på fläkten som stod och slog, pga stormen utanför, än vad han var bekymrad över duschen.

Varmvatten och såpa satt fint i hans man. Nya flätor för att lägga över all man på "andra sidan". Han får en hängig mankam pga sin långa och tjocka man. Den är supertung. Så nu försöker vi balansera upp denna mankam så han inte skall se vanskapt ut. Sedan när det närmar sig visning skall manen istället delas till båda sidorna. Finns gott om man att göra det på/av.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"