Härlig onsdag


Vaknade till minusgrader och strålande sol. Skulle visa sig att det under dagen mer kändes som april än februari. Det kändes som evigheter sedan som jag hade ledigt en onsdag pga sjukdom och annat. Så idag stod mycket på schemat och njutning.

Morgonbestyr som vanligt i stallet. Därefter en god frukost. Gillar ledig dagar då man kan göra det i den ordningen och verkligen njuta länge av frukost.

Sedan var det dags för lite traktorkörning, rundbal till stallet. Tvätta vattenbaljor, alla. Det var länge sedan orken fanns till det. Fylla på spån och sedan en ridtur.

Tidig lunch för att sedan packa in Ómur och Júni i transporten och styra mot Valne gård. Ómur hade en tappsko som Gummi lovat slå på och sedan hade jag en privatlektion att rida igen.

Egentligen fel väder för att rida i ridhus. Men har man inget ridhus själv så njuter man fullt ut oavsett väder ute. Júni fick en rejäl genomkörare. Nyttigt för både mig och honom, vi blir lite bekväm båda två här hemma. Júni behöver bli lite mer smidig i sina sidförande rörelser och jag...

Pysslade lite med Stáli och pussade på Meyla :)

Sedan for jag hem och han skritta Ómur innan det blev mörkt. Nu går vi mot ljusare tider. Ljust innan åtta på morgonen och fortfarande ljust innan 18 på kvällen. Ljuvligt och bättre blir det!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"